piątek, 12 grudnia 2014

Moje symbole - ważka

Fascynują mnie różne wierzenia, tradycje, znaki. Uwielbiam symbolikę oraz rzeczy o duchowym przekazie, znaczeniu. Nie znaczy to, że wierze we wszelkie zabobony, wróżki itp. Za to szukam prawdy i głębszego znaczenia w tych zjawiskach. Hobby to pozwala mi poznać lepiej mnie samą, swoją duszę, swoją podświadomość. 


WAŻKA

Jednym z pierwszych symboli jakim kiedykolwiek się zainteresowałam była ważka.Owad ten podobał mi się od zawszę. Z wielkim zapałem poluje z aparatem na  miejscowe ważki, choć nie są one tak kolorowe jak w innych rejonach świata
Uwielbiam szczególnie jej ostre i cieniutki skrzydła. 

Dragonfly - już sama angielska nazwa brzmi zachęcająco czyż nie?
1. Nieśmiertelność:
Ważka przede wszystkim kojarzona jest, jako symbol nieśmiertelności, odrodzenia po złych czasach. 
Niestety życie ważki trwa tylko kilka miesięcy.

2.Samorealizacja:

Ważka, która porusza się zwinnie i szybko we wszystkie szejść kierunków jest dla nas symbolem wykorzystywania naszych możliwości oraz stwarzania nowych.
uznawana jest również za klucz dostępu do starej wiedzy.
Daje poczucie władzy i opanowania wszystkich swoich możliwości. 
Jest odzwierciedleniem szybkości i aktywności.

3.Energia - walka.
Przypuszczam, że to dzięki swoim wąskim kształtom, długimi wąskimi skrzydłami i swojej szybkości ważka zawdzięcza miano mistrzyni walki.
Wiele sztuk walk posiada odniesienia do zachowania ważek.
Przykładem jest styl CHANGJIAQUAN. jego twórca pisał:
,,Ruchy głowy powinny być szybkie jak ważka muskająca powierzchnię wody" 

4. Zło- diabeł:

Szybka, mieniąca się barwami i niemożliwa do schwytania ważka w starożytności przez niektóre kultury uważana była za posłannika diabła. Jej piękno interpretowane było, jako coś złudnego, za pomocą czego kusiła ona niewinne dusze. 






5. Iluzja

 W Ameryce Indianie Hopi uważali, że mnogość barw i blask ważek symbolizują iluzję, jak również ciągłą zmianę.




6. Ważka posiada wiele znaczeń w kulturze azjatyckiej.
Chińczycy kojarzą ją ze słabością, niestałościąJaponia nazywana była niegdyś Wyspą Ważek, a sami Japończycy kojarzyli ważki z nieśmiertelnością, tajemniczością, czy radością.
Z radością kojarzą ja również Turkowie. Medaliony i zawieszki w kształcie ważek mają odstraszyć zło i przynieść szczęście.

7. Ważka symbolizuje również: pozytywną siłę, energię życiową, spoglądanie głębiej w swoje życie i zrozumienie głębszego sensu życia, koncentrację na życiu w teraźniejszości, dobrobyt, powodzenie, spokój oraz harmonię. 

3 komentarze:

  1. Cześć, nominowałem Cię do Liebster Blog Award. Jeśli nie wiesz co to za akcja, więcej tutaj:
    http://dobermanek.blogspot.com/2014/12/liebster-blog-award.html

    Liczę, że weźmiesz udział i życzę Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń